top of page

FOLLOW ME:

Valveckoslut

Hej på er mina små bluppisar! Ännu en händelserik och rolig helg har passerat och det är återigen måndag.

Fredagkväll hade jag nördkväll, redigerade bilder hela kvällen lång! På lördag efter ett par timmar på jobbet på morgonen, hundparksrunda och lite shopping bar det av på fotorunda med Julia. Givetvis lägger jag upp bilder hit så snart sm möjligt! På kvällen checkade jag och Sara den nya proppfulla Bockisbaren och fortsatte sen i sällskap av Bina till Olli's. Där träffade vi (föga överraskande) varsinn pojkvän, så det slutade med att jag lämnade bilen utanför Ben och tog ett par shottar(stressar oftast ihjäl mig om jag är den enda nykrta i gruppen) och lämnade i stan. Träffade Jenni och Iina också så det var jättekul att prata lite med dem också. Ganska intressant hur ofta jag hamnar på bar nu för tiden förresten.. Men jag är för uttråkad för att lämna hemma ensam på kvällarna på helgen!

Eftersom vi faktist var ute halva natten blev det lite sovmorgon på söndag, hem och prata med föräldrarna en sväng, rösta och så for jag och Ben till Illyrians på kanarulla. Inte sådär jättebra för formerna kanske men lämnade brödet och åt ingenting annat på hela dagen så det är helt okej. Efter det bjöds det på kaffe hos Bens kompisar Sockan och Haren.

Resten av kvällen fram till 12 blev det valvaka med politivas och den motsvarande finska föreningen. Träffade min gamla tennistränare där förresten. Nästan intressant att lyssna på politikbabbel hela kvällen, hade ju dessutom lyssnat/tittat på valdebatter två kvällar i rad förra veckan, så kan ju nästan påstå att jag var insatt.

Yttrar mig inte destu mer om mina känslor kring valets utgång än: vad är grejen med PS uttryck kahden kilon jytky? Fattade inte för fyra år sedan och förstår trots gymnasieutbildning och livserfarenhet än idag precis lika lite. Om nån vill förklara får ni gärna göra det i kommentarerna, som förövrigt borde vara funktionsdugliga nu efter lite knapprande. Om inte kan nån vänligen whatsappa mig så får jag klura vidare på problemet! (;

Hehe två bilder på igelkottshakan Ben från pampasveckan han nog inte vet att jag tagit, dels för att de togs i bilen med 50mm objektiv (från förarsätet då han satt i passagerarsätet) och dels för att han inte var nykter så de var mer eller mindre dömda att misslyckas totalt. Hur som helst tyckte jag han såg söt ut här iallafall. Jag tror till och med dethär är Ben's debut här på bloggen. Whoop whoop!

Min måndag började helt okej, men skulle vara på jobb klockan 8 så det var med stor möda jag ålade mig upp medan Ben som hade sovmorgon snoozade vidare. Morr. Kom hem till klockan 11 och efter det har jag skrivit på distansuppgifter (läs: stirrat på dataskärmen, druckit kaffe och bytt låt på spotify). Tillslut rymde jag till andra datorn och redigerade bilder istället. Få saker ångrar jag så mycket som att jag valde modemarknadsföringen framför fotograflinjen. Men nu är det bara ett par månader kvar!


  • Instagram Clean Grey

RECENT POSTS: 

SEARCH BY TAGS: 

Inga taggar än.
bottom of page