top of page

FOLLOW ME:

Summerseason: Eat green shit n' run

Hey folks! Har haft en ganska tråkig dag idag med bara läsning, en smoothie, grönsakssoppa och 5 koppar kaffe. Dagen avslutades betydligt angenämare med Frida ett par supesvettiga timmar på gymmet. När jag väl kom hem hade mamma lagat så god mat! Förrätten (som jag saknar bild på) bestod av en liten toast med avocado, skagenröra och räkor. SÅ gott!

Huvudrätten hade jag redan påböjat då jag kom på att jag skulle skriva om den och behövde en bild så den ser inte så väl framlagd ut.. Den bestod av broccoli, skagen, ärtmos och torsk toppat med bacon.

Ärtmosen:

  • en stor påse lidl-ärtor (de har superärtor på lidl!)

  • en chalottenlök

  • 1/2 dl tärnad fänkål

  • örtsalt

Lite olivolja i stekpanna, i med fänkål och lök, efter en stund också ärtorna och sen i mixer och örtsalt. Så gott!

Bacontoppningen:

  • Lite små baconbitar

  • 2 vårlökar

  • en aning fänkål

Stek!

Och så hittade jag på ett hälsosammare chokladkex recept idag utan socker, smör och vetemjöl!

  • 4msk kakao

  • 1 tsk vaniljpulver

  • 1 dl spältmjöl (puolikarkea)

  • 1 ägg

  • 1,5 msk kokosolja

  • 2 msk kokos

  • lite rinnande honung

  • 1/2 tsk bakpulver

  • 1 msk mandelmjölk

Ugnen på ca 150grader i ca 10 minuter. Måste nog vidarutväckla receptet lite fast det var riktigt bra såhär också, men jag saknar lite sötma.. Mamma som inte gillar sött tyckte de var superbra. Nästa gång tillägger jag enhalv mosad banan och ser hur det blir då.

  • Instagram Clean Grey

RECENT POSTS: 

SEARCH BY TAGS: 

Inga taggar än.
bottom of page