top of page

FOLLOW ME:

Ickeexisterande sommarkropp

Den är här igen. Den alltför bekanta känslan av att sommaren kommer för snabbt på för att man ska hinna tappa ungefär 8 kg. Känner mig minst lika fet som Italienska katten Hugo ser ut på bilden (vill tillägga att katten inte var fet påriktigt, han bara råkade spänna ut magen på bilden).

Jag kom igång riktigt bra med träningen i Ylläs ett par veckor sen då jag som mest skidade 30 km på lite på ett par timmar, men förra lördagen (dvs 1,5 vecka sedan) fick jag plötsligt återfall med valpsjuka och envisades med att springa på söndag iallafall så blev totalhalt. Jag ska inte börja springa ute före inflammationen gått om men däremot kan jag göra skonsammare saker som att springa på crosstrainern. Har tyvärr absolut ingen motivation alls, speciellt nu när jag inte har någon gymkompis och inte har något att träna inför.

Jag ska ju till Helsingfors i slutet av veckan fredag-lördag så ska nog gymma åtminstone en gång då på fredag direkt efter skolan hade jag tänkt. Har sovit rätt så dåligt senaste nätterna och speciellt inatt men om jag börjar sova bättre ska jag nog uppoffra min morgonsömn på lördag och stiga upp 6.30 för att gymma före skolan(sitter i tåget hem hela eftermiddagen). Det kan tyvärr mycket väl hända att jag inte orkar upp så tidigt eftersom jag på fredag också stiger upp runt 5 på morgonen. Vilken tur att jag är lite övermänsklig då det kommer till sömn, kan skumpa runt med brutal sömnbrist i många veckor om det behövs!

Då det kommer till ätandet skärpte jag till mig ordentligt efter påsken och tog upp matdagboken igen. Har hittills antecknat varenda matbit och klockslag i den fram till ett par dagar sen. Funkar riktigt bra för mig då jag skäms så mycket att skriva in "förbjudna" saker, men nu idag och igår har jag varit sjukt sötsugen och bara längtar efter choklad. Tror jag ska försöka dämpa det med frysta bananer mosade med rawkakao ikväll..


  • Instagram Clean Grey

RECENT POSTS: 

SEARCH BY TAGS: 

Inga taggar än.
bottom of page