top of page

FOLLOW ME:

Två årtionden resulterar i fest

Hey Boo's! <3

Ännu en vacker vårdag slösad på att sitta hemma vid köksbordet med en laptop och en överfull skolmapp, men jag har ingen annan än mig själv att skylla. Jag kunde ju faktist tagit tag i saken i november men det gjorde jag inte. Nu börjar jag hur som helst äntligen se slutet på tunneln och om inte allt blir klart ikväll har jag tid på mig att lämna in dem ännu tills den 16 maj. Tror dock jag fixar dethär.

Nånting drastiskt har den senaste veckan hänt med min syn på födelsedagar och att bli äldre. Min första ålderskris fick jag innan jag fyllde sju och insåg att jag blir gammal som slutar på dagis och börjar skola. Sen dess har det varit ett mer eller mindre återkommande fenomen inför varje födelsedag och nån månad innan har jag krupit in i en liten mini ålderskrisdepression.

Den här veckan har nånting ändrats. Jag ser redan nu 2 månader innan födisen fram emot att fylla 20 i Juli. Jag är supertaggad på att fixa en supernice fest som är supersommrig och super 20-års aktig. Typ som en 4 år försenad sweet 16. Troligtvis blir den inte ens av eftersom jag inte kommer ha tid och kanske det räcker mer än väl med tårta med familjen och Antiloperna. Ifall jag mot för modan anstränger mig lite och ordnar en 20-årsfest som faktist kan klassas som party och inte bara födiskaffe så funderar jag på dessa saker.

-Photobooth. Möjligtvis med roliga assecoarer?

- Partytält kanske? Så får det vara vilket väder det vill och ändå kännas som en trädgårdsfest.

- Rosa. Massor av rosa.

-Heliumballonger. Både vanliga och de obligatoriska 2 och 0 ballongerna. Dom är inte bara feelishöjare som ser bra ut på bild och perfekta partyindikationer: man kan skaffa ekorröst !

-En Pinata ! Förstår ni hur nice det vore?! Senast jag slog sönder en sån var på dagis (bör tilläggas att varje gång en pnata var inblandad på dagisfesterna provade typ alla ungar slå sönder den men eftersom ingen lyckades slutade det alltid med att en dagistant fick ge den avgörande smällen) så det börjar vara lite för många år sen senast.

-Fin klänning. Fina skor.

-Mat. Tårta. Snask. Limsa. Alkohol. Löjligt starka drinkar som smakar karra? Ja Tack!

Och så avslutar vi med en bild från studenten förra året som jag nog inte visat än. Jag minns att det var Iréne som tog den. Haha den enda bilden jag tyckte om ens lite på mig själv, men mitt hår var ju nog en katastrof och jag ser så trött ut! Men hellre trött med fult hår än fet och kort.


  • Instagram Clean Grey

RECENT POSTS: 

SEARCH BY TAGS: 

Inga taggar än.
bottom of page